کرست یک برند آمریکایی خمیر دندان و سایر محصولات بهداشت دهان است که توسط شرکت چندملیتی آمریکایی Procter & Gamble (P&G) ساخته شده و در سراسر جهان به فروش می رسد. در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان، بلغارستان، صربستان، اوکراین، بلاروس، روسیه، لهستان، مجارستان، لتونی، رومانی، استونی و لیتوانی، این خمیر دندان با نام Blend-A-Med فروخته می شود. توسط P&G در سال 1987 (قبلاً Blendax GmbH). در فرانسه، ایتالیا، اسرائیل، سوئد، فنلاند، آرژانتین، بلژیک، هلند، برزیل، بریتانیا، جمهوری ایرلند، استرالیا، نیجریه، یونان، اروگوئه و کلمبیا، P&G فرمولاسیون خمیردندان مشابهی را با نام تجاری Oral-B عرضه می کند.
کرست در سال 1954 در ایالات متحده به عنوان "فلورستان" معرفی شد، زیرا حاوی فلوراید قلع بود. در سال 1955، نام محصول به "کرست با فلورستان" تغییر یافت. دانشگاه، و توسط نبرگال به ثبت رسیده است. پروکتر اند گمبل حق امتیاز استفاده از حق اختراع را پرداخت کرد و بنابراین یک موسسه تحقیقاتی دندانپزشکی جدید در این دانشگاه ("خانه ای که کرست ساخت") را تأمین مالی کرد.
ماده فعال کرست در سال 1981 به مونوفلوئوروفسفات سدیم یا "فلوریستات" تغییر یافت. امروزه خمیر دندان های کرست از فلوراید سدیم یا "خمیر دندان با فلوریستات" استفاده می کنند. Crest Pro-Health دوباره از فلوراید قلع و یک سفید کننده ساینده به نام "پلی فلوریت" استفاده می کند. Crest توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) و همچنین توسط انجمن های دندانپزشکی معادل در سایر کشورها پذیرفته شده است. یکی از کمپین های تبلیغاتی قابل توجه این برند در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 بود که توسط گرگوری سینوت نوشته و تهیه شده بود و توسط هنرمند کتاب های مصور هرب تریمپ طراحی شده بود.
موجوداتی که برای نابود کردن شهر «توتوپولیس» (که اساساً یک شهر جزیرهای است که توسط دیواری از دندانهای بزرگ محافظت میشود)، خم شدهاند، با فریاد نبرد امضایشان «ما سوراخهایی در دندانها میسازیم!» آنها بارها و بارها توسط "تیم کرست" شکست خوردند، گروهی از مردم که لباسهای سرپوشی با تم کرست پوشیده بودند، که از مسواکها و لولههای بزرگ کرست نه تنها برای دفع کاویتی کریپها بلکه برای محافظت از دیوار نیز استفاده میکردند. این تیم در پایان هر تبلیغ، بچهها را تشویق میکند که «درمانها را تماشا کنند و به دندانپزشک خود مراجعه کنند» تا بتوانند «مانند تیم Crest» با حفرهها مبارزه کنند.
کرست از سال 2004 تا 2010 نخ دندان را با نام تجاری Crest Glide می فروخت که امروزه Oral-B Glide نامیده می شود. لوگوی اصلی کرست توسط دونالد دسکی طراحی شده است. در سال 2014، Crest Fresh and White به عنوان جایگزینی برای برند متوقف شده Gleem معرفی شد.
شما می توانید تنها با وارد کردن شماره موبایل خود و دریافت کد ورود، وارد حساب کاربری خود شده و یا عضو شوید. همچنین می توانید با وارد کردن ایمیل کاربری خود وارد حساب کاربری خود شوید .